Leva livet...


Tänk om man vore katt ändå....



... bara kunna ligga raklång och gona sig i värmen, i skuggan under en korkek... Nä, det är en cypress, en stor en som ger rejält med skugga. I vintras tog den så stor plats att stor-husse tog fram stora sågen och kapade av de nedersta grenarna. Så blev det vips ett jättebra klösträd! Lukas och Sigge kollar in när Alice klöser.


På den lilla plätten under under cypressen har jag lagt ny jord och planterat ett par snabbväxande blommor samt sått några frön. Till katternas förtret eftersom det var ett så bra torr-dass. Nu vattnar jag varje dag så att katterna inte gräver där.

Förresten, titta på mina fina betonggrunkor, särskilt rabarberbladet.

Kommentarer
Postat av: Umeå

Förlåt, så klantigt av mig, nu är det fixat. Men det är ett svårt ord, vad betyder det egentligen?

Underbara kattbilder och jättefina betongdekorationer.

2009-05-08 @ 16:14:17
URL: http://konstbarbro.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad ailurofil betyder? Ja, vad står det i blogg-headern - en som älskar katter.



Det är grekiska, ailuro- är grekiska för katt och det ursprungliga -phili är beteckning för att en person har ett mycket stort intresse/kärlek för något.



Feles/felis är latin för tamkattsläktet och används oftast i olika former, ex Royal Canin's mat för katter "Feline health nutrition". Canis är latin för hund, i engelska används ofta "canine" när det talas om hundar generellt. Så vad kan då Royal Canin betyda? Kunglig hund! Typ.

2009-05-08 @ 22:10:46
URL: http://ailurofil.blogg.se/
Postat av: Umeå

Anade att det skulle betyda det, men nu fick jag ju veta så mycket mer också. Tack för det, alltid roligt. Kul att du tyckte om min tavla, förresten, den var Picasso-inspirerad. Han höll ju på ett tag med att förflytta kroppsdelar lite hur som helst. Så jag ville också pröva det:).

2009-05-09 @ 17:10:22
URL: http://konstbarbro.blogg.se/
Postat av: Örebro

Katter är helt klart livsnjutare :P

Gå gärna in på min blogg och läs dagens barncitat, barn är för härliga!

Kram!

2009-05-11 @ 17:59:27
URL: http://miniiida.blogg.se/

  

Vill gärna veta vad du heter!
Kom ihåg mig!

Skriv gärna var du bor!


Din e-postadress: (visas inte)


Adress till din blogg eller hemsida:


Berätta nu vad du tyckte:



Återkom gärna och läs mitt svar!
Trackback
RSS 2.0