Jag minns det som igår


Vid den här tiden för ett år sedan ägnade jag en stor del av dagarna åt att vara fostermor. Koka vatten, blanda välling, slåss mot sylvassa klor och truga, truga, truga. Inte alla gånger var det lätt att mata med flaska, överhungrig eller inte hungrig alls. För det mesta gick det bra, de fick snabbt tag på nappen och fick i sig sina 20 ml välling i ett nafs. Därefter var det dags att kissa och bajsa. Det var lätt att få dem att kissa genom att gnugga lite med en trasa. Men bajja... Jag minns en gång när Alice inte bajat på flera dagar. Hon låg i min famn och krystade ut en låååång korv, ett par sekunder senare sov hon på min arm, helt utmattad.

På bilderna är de två veckor respektive sju månader gamla.





Kommentarer

  

Vill gärna veta vad du heter!
Kom ihåg mig!

Skriv gärna var du bor!


Din e-postadress: (visas inte)


Adress till din blogg eller hemsida:


Berätta nu vad du tyckte:



Återkom gärna och läs mitt svar!
Trackback
RSS 2.0