Bättre och bättre dag för dag...


Ju mer jag använder mig av Adobe Photoshop desto mer lär jag mig, och desto snyggare blir mina headers. Eller vad tycker du om nya designen? Den förra såg ju ut så här:


Den bruna färgen var ju lite knepig men jag valde den med tanke på katternas färger. Headern i den här färgställningen bytte utseende flera gånger.

Den nya färgställningen med tre färger fann jag i ett nyss nedladdat färgmatchningsprogram, Color Schemer Studio, där man kan hämta upp en färg från skärmen och sedan få en färgsammansättning utifrån den valda färgen. Enkelt och smidigt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Headern är verkligen superfin! :)



Nu kan ni ställa kloka eller knasiga frågor till oss! Ni hittar vår frågestund här:



http://katthemmetkompis.blogg.se/2009/january/fragestund.html



/Kärlek, katterna på Katthemmet Kompis

2009-01-09 @ 18:23:10
URL: http://katthemmetkompis.blogg.se/

  

Vill gärna veta vad du heter!
Kom ihåg mig!

Skriv gärna var du bor!


Din e-postadress: (visas inte)


Adress till din blogg eller hemsida:


Berätta nu vad du tyckte:



Återkom gärna och läs mitt svar!
Trackback
RSS 2.0