Ny familjemedlem




Det här är Tippen. Han är sex veckor gammal och flyttade hem till oss igår. Ebon har varit ensam i nästan ett år sedan hans bror Tasse lite oförsiktigt blev stora katten Lukas första byte.

Vi hade våra funderingar på om det skulle gå bra att sätta ihop en ensam vuxen hane med en liten ej könsmogen hane. Jag har frågat runt på flera ställen och en del har sagt att det går bra bara man håller dem isär några timmar så att de får lukta på varann.

Sagt och gjort. Tippen fick vara i en liten transportbur inne i stora buren. Omedelbart började Ebon att "skaka galler" på transportburen och den lille satt innanför och pep. Efter en stund tappade Ebon intresset så när två timmar gått tog jag mod till mig och drog av locket på transportburen. Lille Tippen tittade ut och Ebon gick fram och de luktade på varandra, nos mot nos. Så gick Ebon sin väg - så intressant var det. Men när Tippen kröp ur transportburen så kom Ebon fram igen och de luktade, nos mot nos. Inget mer hände! Men efter en stund började Ebon springa efter Tippen - han ville helt enkelt lukta i rumpan på honom, antagligen för att könsbestämma.



En timme senare låg båda två sammankurade i en hög och Ebon putsade lille Tippen. Inte trodde jag att det skulle gå väl!

Alice och Sigge blev som vanligt nyfikna och bästa platsen att beskåda de två små liven är ju naturligtvis från ovan. Åter igen måste jag påpeka att Ebon inte blir skrämd när katterna ligger ovanpå buren. Han sträcker sig ofta uppåt för att nå att lukta på dem.





Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer

  

Vill gärna veta vad du heter!
Kom ihåg mig!

Skriv gärna var du bor!


Din e-postadress: (visas inte)


Adress till din blogg eller hemsida:


Berätta nu vad du tyckte:



Återkom gärna och läs mitt svar!
Trackback
RSS 2.0