Första julen


Alice berättar om första julminnet

Jösses vad spännande det var när husse tog in granen! Och allt det där som senare kom att dingla, alldeles blankt och så lät det så konstigt när man slog på dem med tassen. Fast de där konstiga små pinnarna som ramlade av granen stack alldeles förskräckligt i munnen och inte var de goda heller. Dessutom fastnar de på tassarna. Matte var snäll och har hällt upp vatten till oss i en stor grön skål och för att vi inte ska söla har hon ställt skålen på en fin matta med en massa röda katter på, helfräckt!

Bredvid granen ställde matte en liten gubbe med en röd mössa. Han såg lite katig ut så honom daskade jag till så han ramlade bakåt. Sen ställde hon fram en stor konstig grej gjord av gammalt gräs. Den såg lite ut som en ko fast med långa böjda horn, och så hade den skägg - precis som gubben!




Sigge berättar om första julminnet

Eftersom jag gillar att vara i köket - där det är så varmt och skönt och luktar så gott - så fick jag vara med och titta på när matte och A-husse gjorde bruna bollar. Matte satt och snurrade med händerna och så blev det vita bollar. Sen tog A-husse de vita bollarna och rullade i nåt brunt klet. Sen la han de bruna bollarna framför mig. Det luktade lite konstigt, men ganska gott tycker jag. Asså, jag måste erkänna att jag blev ganska trött av att sitta och titta, det var ju samma hela tiden och det är sövande att titta på. Till slut orkade jag inte sitta längre så jag gick och la mig på klösmöbeln i köket. Därifrån kunde jag ändå se vad de gjorde, himla bra tycker jag.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Julgranar är trevliga så länge man slipper få barr under tassarna. ;) Och så länge man får klättra i den. :) /Tass

2008-12-26 @ 18:44:54
URL: http://katthemmetkompis.blogg.se/
Postat av: Anonym

En päls för Blondinbella? Kika in på vår blogg och gör ett tassavtryck i frågan! /Kärlek

2009-01-03 @ 23:47:42
URL: http://katthemmetkompis.blogg.se/
Postat av: Umeå

Så gullig!

jag har också en katt, håller på göra en kattblogg just nu och söker lite katt-headers som kan ge mig ideér. Kom till din sida i sökandet och det är verkligen en fin blogg du har :D

2009-01-04 @ 17:17:13
URL: http://moaboaloa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack snälla Moa! Jag är själv mycket nöjd med bloggen men kommer nog att byta ut den bruna färgen snart, den är lite knepig och ovanlig. Headern kommer nog att se annorlunda ut också när jag nu lärt mig att använda Photoshop.



/Ailurofilen

2009-01-04 @ 17:39:04
Postat av: Umeå

sv: Jag andvänder ofta photoshop elements. Det kan hända att jag andvänder picnik.com ibland också!

2009-01-04 @ 18:15:35
URL: http://moaboaloa.blogg.se/
Postat av: Umeå

Juste, din katt Sigge liknar min katt jätte mycket :)

2009-01-04 @ 18:19:57
URL: http://moaboaloa.blogg.se/

  

Vill gärna veta vad du heter!
Kom ihåg mig!

Skriv gärna var du bor!


Din e-postadress: (visas inte)


Adress till din blogg eller hemsida:


Berätta nu vad du tyckte:



Återkom gärna och läs mitt svar!
Trackback
RSS 2.0